2 Ağustos 2008 Cumartesi

Arılardan Nasıl kurtulursunuz

arı


Son birkaç Gündür bloğa ,kim ? Nasıl ? Ne şekilde geliyor diye baktığımda.
Daha önce yazmış olduğum , karıncaları kovmak, örümceklerden böceklerden kurtulmak
Ve sivrisinekler için çözüm konularına istinaden Arıları kovmak yada arılardan kurtulmak diye google’a yazarak bloğa gelenler olduğunu fark ettim.

Öncelikle belirtmeliyim ki ; bu bahsettiğim konularda çözüm yollarını yazarken ,doğal yolları , ve mümkün mertebe kovmak / kaçırmak eylemlerini için püf noktalarını yazdım. öncelikli amaç , öldürmeden bu işi halledebilecek çözümlerdi. Zaten ilaçlama yaparak bu meselenin bir şekilde hallola bileceğini herkes biliyor.
Bunun yanında Web ortamında genel olarak haşere kontrol’ü için insanların yakarak , su ile boğarak veya patlayıcı maddeler kullanarak haşereleri öldürdüğünü gördüm. Elbete o kişilerin tercihidir fakat dinimizce uygun olmadığını belirtmek isterim.

Arılardan kurtulmak yada arıları defetmek meselesine gelince.

Bunu neden ve ne için istenildiği sorusu akla geliyor.

Seçeneklere bakarsak :
Evimizin herhangi bir köşesinde arılar kovan yapmış olabilir.
Bahçemizde veya evimizin yakınında sulu yada çamurlu olan bir ortamdan dolayı Sarıca arı dediğimiz arılar yada eşek arıları sizi rahatsız ediyorlardır.Yada balkonda yada piknikte yemek yerken ,yemek kokusuna gelip sizi endişelendirebilirler.

Eğer evinizde yada bahçenizde bir arı kovanı varsa , en iyi çözüm. Bir arı uzmanını getirerek kovanı taşımaktır.
Bunu yapmadığınız sürece rahat edemezsiniz. Ve bu işlemi kendiniz de yapmaya kalkmayın, tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Öldürerek yada ilaçlayarak bu işi halletmek en son çare olmalıdır.

Eğer balkonda yada piknikte sizi rahatsız ediyorlarsa
Bir metal kap içerisinde kahve ile şeker karıştırıp yakın.Yakma sonucunda oluşan duman ve kokudan dolayı arılar sizi rahatsız etmezler.


Balkonunuzdaki çiçek ve saksılardan dolayı Arılar sizi rahatsız ediyorsa, Saksıların içine Salatalık Kabuğu koyabilirsiniz. Salatalık Kabuğu saksılara zarar vermez, Arılarıda uzak tutar. Arılardan kurtulmak için salatalık kabuğunu kullanabilirsiniz.


Arı sokmasında ne yapılır ?

Arı sokması yada ısırması çoğumuzun başına gelebilir. Elbette En kısa zamanda bir doktor yardımına ihtiyacımız vardır. Fakat size basit ve doğal bir çözüm önereyim. Arı sokmasından dolayı oluşan ağrı ve şişliği engellemek için, İncir yaprağını Koparıp kopan yerden çıkan sütü Arının soktuğu yere sürerseniz. Çok kısa sürede iyileşecektir.


Arılar ile başka bir sorununuz varsa. Yorum kısmına yazın.Mümkün olduğunca cevaplamaya çalışırım.

40 yorum:

Adsız dedi ki...

tarlada toprak içersine yuva yapmış olan arılardan kurtulabilmek için bir yöntem önerebilir misiniz?

kullandığım ilaçla eşekarılarından kurtulabildim fakat ufak arılardan kurtulamıyorum

teşekkürler

Dâi dedi ki...

ilaç kullanmadan En etkili yol yuvayı taşımaktır.Lakin bu taşıma işini ehil birisi yapmalı,tehlikeye girmemelidir.

Son çare borik asit kullanmaktır.

Saygılarımla

Adsız dedi ki...

Balkonumda arılar var ve muhtemelen yuva yapmış olabilirler. Çünkü oradan uzaklaşmıyorlar. Onları öldürmeden balkonumdan nasıl kovabilirim?

Cevabınızı şu e.mail adresime gönderirseniz,sevinirim:

mehmet_g6161@mynet.com

Selamlarımla...

Dâi dedi ki...

Balkonunuzda Saksı , çiçek bulunuyorsa arıların olması muhtemeldir. Yuva yoksa bile saksı ve çiçek varsa kovalamanın tek yolu kahve yanığı kokusu ve Tütsü kovalayabilir. Buda Arıların gelmesini sağlayan her ne ise olduğu sürece geçici olacaktır. Yuva Varsa Taşınması gerekir, bir arıcı ancak taşıyabilir.

Adsız dedi ki...

evimizin kapısının hemen üstüne, çatıyla duvarın arasına sarıca arı denilen arılar yuva yapmış. ne yaptıysak kurtulamadık. yardım ederseniz sevinirim

Dâi dedi ki...

En mantıklısı Arıcı çağırıp yuvayı taşıtmak. yada belediyeden yardım isteyip ilaçlatırsınız.

coffee&chocolate dedi ki...

merhaba, ilk yorumda kullandığım ilaçla eşekarısından kurtuldum diye yazmışsınız böyle bir ilaç mı var benim oğlumunda eşek arısına alerjisi var korunma yollarını araştırıyorum teşekkürler

Adsız dedi ki...

bir tane arı dolu kovanım var ilk bahar temizliği yaptım fakat arılar birbirini kırdı sebebi nedir acaba?saygılar

Unknown dedi ki...

havuzumun kenarı arı kaynıyor herhalde su içmek için geliyorlar onları nasıl kovabilirim

berkeyazici@gmail.com

Dâi dedi ki...

http://fotohayat.blogspot.com/2008/08/arlarndan-kurtulmak.html,

Muhtemelen sarı yada eşşek arısıdır. Linkte bahsedilen yöntemi uygulayabilirsiniz.

İkinci Kola şişesini arı girecek kadar delin
içinde az kola bırakın, Sık sık yenileyin.

Üçüncüsü ise bahçenizde Arı şahini besleyin

Özellikle belirteyim çok arı geliyorsa yakınlarda kovan vardır en temizi kovanı bulmak.

Adsız dedi ki...

ben bir parkta güvenlik görevlisiyim.parkı arılar bastı belediyeye ilaçlattık ama fayda etmedi.tahminim biyere yuva yapmış.benim sorum arı kovanını nasıl buluruz olacak yardımcı olurmusunuz.beni durmadan sokuyolar :( :D

Dâi dedi ki...

Arıların Kendi Kovanlarının 5 km uzağına kadar gidebildikleri biliniyor. Belli bir bölgede Arı sayısının fazlalaşması, özellikle bu yaz günlerinde su birikintilerini akla getirir.

Parkta yuva yapmış olmaları olası elbette. Yüksek bir yerden izleme olanağı varsa belli olur. Parkın Büyük olduğunu varsayarsak kovan olabilecek bölgeleri işaretleyerek tek tek kontrol etmek gerekir.

Adsız dedi ki...

merhaba, Benım evimin balkonuna küçük avuç içi kadar bir kovan yapmışlar, 2 defa kovanı yok ettiğim halde yine yapmaya başladılar, neden pes etmiyolar :D ben bozuyorum onlar yapıyor ?

Dâi dedi ki...

Arı hangi tür. Kovanı taşıtmayı deneyin.

Adsız dedi ki...

Merhaba,bir arkadaşım açık alanda bar işletiyor.Haliyle barda konsantre meyve suları vs.de satıyor.Bu yüzden fazlasıyla bal arısı ziyaret ediyor ve buda çalışmasına engel oluyor.Her gün bir iki tanesinden zımbalanıyor.Bu arıları nasıl uzaklaştırabilirim.Konsantre satmayın demeyin sakın.Şimdiden ilginize teşekkürler.Haa bu arada bugün bayramın ilk günü, herkesin bayramını kutlarım. Antalya

Dâi dedi ki...

Tavsiyem Ultrasonic Kovucu kullanması

İyi bir araştırma yaparak, denenmiş sonucu kanıtlanmış olanını seçmenizdir.

Adsız dedi ki...

evimin tavanı alçıpandan onun üstüne yabani arılar yuva yaptı tavanı inceltmişler kurtulmak istiyorum ne yapayım

Dâi dedi ki...

2 Çözümü var belediye yada ilaçlama firması gelip ilaçlama yapar. Sonra temizlemeniz gerekir.

Yada Arıcı çağırıp önce kovanı taşırsınız sonra ilaçlama yaparsınız.

Her ikisinden sonrada tekralaması için gerekli önlemleri almanızı öneririm

serdar dedi ki...

yaw arkadaşım ikii saattir yazılarını okuyorum hep öldurme diyosun gunah diyosun kolumu kırdım kafamı yardım her tarafım soyuldu kacarken bana gunah deilde onlaramı gunah elbette bizde istiyoruz öldurmeyelim direk kacıralım diye ama yok boyuna diyosun hekim hekim ben şimdi hekimi nerden bulayım zaten benim sıkıntım hekimle o arıları oraya koyan amcam 2 kovan arısı var yazlıkta arının ne işi var var işte söyluyorum atmıyo aylık 30 milyar geliri var hobi olsun diye sinek bokuna duşmuş şimdi ben ne yapayım kimin ne derdi var bilmeden söyleniyosun biliyosan söyle 2 kovan arıyı nasıl kacıracağım diye yoksa sus bişey yazıp vaktimi calma bişeyler yapacam öldurmek yada öldurmemek icin gecenin saat 2 si olmuş uraştığım şeye bak arıyı nasıl öldurur yada kacırırım diyorum hesap et işte nekadar önemli benim icin bildiğin bişey varsa söyle bizde bilelim sakın bana hekim deme tutsu de şeker de pirinc de mercimek de nohut de ybişey de yöntem söyle yoksa evdeki pompalı dufekle gidecem yanlarına yeter yaa

Dâi dedi ki...

Sn serdar

Bahsettiğinize göre sorun bal arısı ve kovanlar.
Sizin birinci derecede sorununuz ise komşunuz ile

Şöyleki

Resmi Gazete Sayısı: 25118
Resmi Gazete Tarihi: 25/05/2003
Arıcılık Yönetmeliği'ne göre


d) Gezginci arıcıların yerleştirilmelerinde, Bakanlık İl/İlçe Müdürlükleri yetkilidir. Yerleştirme kararlarında keyfilik olamaz. Yerleşim yerinin flora durumu, yol durumu, yerleşim yerine yakınlığı ve benzeri durumlar dikkate alınarak kararlar verilmelidir.
e) Gezginci arıcılık yapan üreticiler, konaklama yapılan yerlerde arıların çevreye zarar vermemesi için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdürler.
h) (Ek bent : 13/08/2006 - 26258 S.R.G Yön/2.mad) Gezginci arıcılık ve/veya sabit arıcılık yapan arıcılar, arılarını çevreye rahatsızlık vermeyecek şekilde meskûn mahal dışında bir yerde konaklatır. Meskûn mahal ve mücavir alan sınırları içinde arı konaklatılmasında ortaya çıkan ihtilafların giderilmesinde Bakanlık il/ilçe müdürlükleri yetkilidir."


diğer yandan komşuluk hukukundada
"Mülkiyet hakkının verdiği bu yükümlülük gereği taşınmaz maliki taşınmazını kullanırken komşusuna zarar verebilecek her türlü taşkınlıklardan kaçınmakla yükümlüdür."


Bu sebepten dolayı Komşunuzla kovanları meskun mahale taşıması konusunda görüşmenizi, sonuç alamadığınız taktirde. Resmi makamlara başvurmanızı tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

sayın hocam öncelikle ilgilendiğiniz icin teşekur ederim fakat şöyle bi durum var arıların bulunduğu yere hekim yada devlet kanalından birileri gelemez cağıramam neden arıların sahibi ailemizin en buyuğu olan öz amcam benim bu arıları yane o kovanın icindeki arıları kendi usulumce kacırıp o boş kovanları orda görmesini sağlamam lazım yeminle piskolojim bozuldu bi hafta sonu yazlıkta kafa dinleyelim diyoruz her gittiğimde vukat var zehirleyerek öldureyim diyorum bu sefer korkuyorum icindeki bala bulaşacak oda alacak yiyecek internetten radyasyon aar oldum bi yöndem bi akıl bir fikir ver o arıları ya ölu yada sağ olacak şekilde kacırmam lazım kovanların dibinde bi yığın ot vardı yaktım nerdeyse petekler yanacak gine kacıramadım cok önemli bişey bu benim icin artık hayat memat meselesi tukendim bittim bazen duşunuyorum kimse olmadığı bi zaman 15 metrelik bir sopa ile arabanın camından salayım kovanları devireyim gidiyim diye ama ondada teretutteyim ya gitmezlerse diye sana sığındın söyle bi icat kacırayım hocam yardım lutfen

Dâi dedi ki...

Öncelikle normal şartlarda bal arısı insana sarmaz.
Müdahaleye gelince...
Konu Bal arısı olunca, durum farklı.
Bu sebeple arılara zarar verecek olasılıklar konusunda size yardımcı olamam.
Sizin durumunuzda olsam ehil birini bulup kovanları boşaltır yada Başka yere taşırdım.

Adsız dedi ki...

selamunaleykum benım evım çatıkatı balkonumdan çatı aralıgına doğru sürekli bir arı trafiği var eşim bu arıların bal arısı değil eşek arısı diye tabir edilen cinsten oldugunu söyledi bu arılar tuğlada küçük bi kırık bulmuslar ordan giriyorlar odada otururkende sürekli seslerını duyuyoruz bal yapmıyorlarsa orda sadece yuvamı yaptılar pekı gün boyu durmadan girip çıkmalarının nedenı ne? bi kaç kez balkonda yerde sankı bır zarın içindeymiş gibi garip böcekler vardı canlı değildi bunlar arı yavrusu olabılırmı? bu kahve ve şeker yakmayla bunlar gidermi kalıcı olarak kurtulurmuyuz? besra

Dâi dedi ki...

Aleyküm Selam

Öncelikle şekerle kahve ile kalıcı olarak hallolmaz.

Arı sokması çok önemlidir tedbirli davranmak lazım. Kalıcı olarak halletmek için maske mont mutlaka olmalı. Eğer tedbiriniz varsa ( maske vs. ) Eşşek arısından kurtulmak için Vakumlayıp, güzelce temizleyin. Sonra o bölgeyi kapatmalısınızki bir daha gelmesinler.

Adsız dedi ki...

balkonumum uzerındekı su olugunu altına yer yapmıslar 1 haftadır su dokerek falan kacırmaya calısıyorum ama olmuyo gıtmıyolar.nasıl kurtulucam ben bunlardan ıkı yasında oglum war we ewe gırıyolar sureklı ne yapıcam bana fıkır werın lutfen=(

Dâi dedi ki...

Ne arısı olduğunu yazmamışsınız.

Ama zaten yazılanları okursanız, fikir sahibi olmanız lazım.

Adsız dedi ki...

ne yapmam gerektıgını hala anlayabılmıs degılım zahmet olmazsa fıkırlerınızı yazın

Dâi dedi ki...

Herne sürette olursa olsun kovan varsa arıcı çağırın

Adsız dedi ki...

Selamun aleykum arkadaslar 13 yaşındayım arılardan çok korkuyorum Ankara akyurt taraflarında bahçemiz var her zaman arı geliyor çok büyük siyah bı uçan böcek babamda sinek diyor ama bn arı olduğunu düşünüyorum yArdim sinkov sürüyorum yine geliyorlar.

handurrahmettin dedi ki...

Arkadaşlar bir aleminyum folyonun üzerine kahve ve şeker koyup yakarsanız hayvanlar da ölmüyor siz de rahat ediyorsunuz.

Dâi dedi ki...

Merhaba Büyük geçmiş olsun

Bahsettiğiniz tarzda, arıların yaklaşmasını engelleyen cihazlar var. Bizzat kendim denemiş değilim ama farklı hasere türlerinde etkili olduğunu; uçan haşereleri kovduğunu tecrübe ettim. Fakat bu cihazların insan üzerinde taşınanı ne derece etkili bilmiyorum. Anahtarlık yada el feneri şeklinde satılanları mevcut. Arama motorlarında "Ultrasonic Arı Kovucu" diye arayabililirsiniz. Yada ingilizce "bee repellent" Çözüme kavuşmanız mümkün. Sağlıklı günler dilerim

Unknown dedi ki...

bizim tatlıcı dükkanımız var ve her yerimizi saat 15 ile 21 arasında arı basdı tüm müşteriler ve elemanlar çok kötü lütfen ne yapılması gerekli yazarmısınız
cakici_c66@hotmail.com
canan çakıcı

Dâi dedi ki...

Arıları Engelleyemeddiyseniz Uzman Birisini çağırın. Hallettiyseniz bundan sonra İşyerinizde soğuk buhar veren Serinleticiler kullanmanızı tavsiye ederim. Hiç maceraya gerek yok

Unknown dedi ki...

Bahcemdeki sundurmada 10 cm capindaki minik bal arisi kovanini gece bir baska yere tasimam sakincali olur mu? Gunduz cok ari var ama gece kovanda 4-5 tane kaliyor. Ayrica o kovani tekrar kullanirlar mi? Teseekurler simdiden.

Dâi dedi ki...

Bal Arısı kovanı olduğundan eminseniz, Bir arıcıdan yardım alın. Riske girmeyin. Uygun bir şekilde taşınmasında fayda var. kullanabilirler.

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

merhaba, bahçemizde 150 metrekarelik bir üzüm çardağı bulunmaktadır, üzümler olgunlaşır olgunlaşmaz arıların saldırısına uğramaktadır. arıları öldürmeden uzak tutmanın bir yolu var mıdır? teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhaba

Çatı katında oturuyorum terasımda her sene sarıca arı yuva yapmakta kışa doğru arıların hepsi gitmiş olup kovanı boş bulur bulmaz kovanı yok ediyoruz. Fakat bu her sene tekrarlanıyor, evimizde yeni doğan oğlumuz olmasından dolayı endişemiz bu sene daha fazla kökten çözümü nedir . Bu sene gene 2 tane farklı boyutta yuva yapılmış durumda hem onlardan kurtulmak hemde bi daha yuva yapmalarını önlemek istiyoruz.
teşekkürler

Dâi dedi ki...

Soğuk Duman Arıları uzak tutar ve sakinleştirir.
Devamlı körükle nöbet tutmak mümkün olmadığına göre, Soğuk buhar veren vantilatör tarzı bir cihaz deneyeblirsiniz.

Arı yuvası yapılan yerlere naftalin keseleri asıp devamlı yenilemeniz fayda sağlayacaktır.

Adsız dedi ki...

Merhaba. Bugün kızımı kocaman bir eşek arısı havuzda soktu. Çok korktum. Koşa koşa eve götürdüm. Dev kırmızı delik oluşmuştu resmen. Daha 2 yaşında kızım. Neyse, evde LR aloe vera acil durum spreyi ve konsantre jeli vardı. Hemen onları sürdüm. Ama 5 dk arayla spreyi de sıktım hemen. 1 saat sonra o koca delil ve kırmızılıktan eser kalmamıştı. Gözlerime inanamadım. Bir çok şeyde düşmede çarpmda morarmayı şişmeyi engellediğini test etmiştim. Daha önce küçük sarı bi arı komşumun oğlunu sokmuştu. Yanımdaydı hemen sıkmıştım şişmemişti. Sonra ben tam sokamadı herhalde diye düşünmüştüm. Bugün o kocaman arı iğnesi deliği görünce ve bir saat içinde ne şiş ne kızarma ne morarma olmayınca emin oldum işe yaradığına. Bu yüzden herkes faydalansın diye yazıyorum. Reklam sanarsınız diye de çekinmiyor değilm ama onemli değil. Bir kişiye bile faydam olursa gerisini boşver.
LR aloe vera ürünleri almanya'da eczanelerde satılıyor ama bizde bir satış temsilcisine ulaşmanız gerekiyor. Bildiğiniz aloe vera bitkisinin özünden yapmışlar herşeyini. İnternetten siz de bir aratın bulun filan. Bi çok etkisini okuyacaksınız ama arı sokmasına karşı anında etkisini benden duyacaksınız.
Alıp küçük şişelere koyup çantanızda taşıyın. Hele benim gibi küçük çocuklarınız varsa. Ben bugün bir anne olarak çok büyük bir korku yaşadım. Ya alerjisi varsa ya şişerse canı çok acırsa diye. Çünkü daha 2yaşında. Arı soktuğu yer acımadı bile sonrasında. Çok şükür.
Anaflaksi için bir alerji şurubu bir adrenalin iğnesi yanınızda bulundurun.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rating , 10 out of 10 based on 250 ratings