11 Temmuz 2009 Cumartesi

Aft ve Ağız içi yaraları

Aft-Ağız içi yaraları, Ağız ve diş hijyenine dikkat edilmemesinden, bakteriyel enfeksiyonlardan, kötü yapılmış protez, diş, dişlerin kırılması, zamanı geçmiş dolgular, stres, ısırma gibi sebeplerden dolayı ortaya çıkabilir. Bunun sonucunda ağızda kanamaya, acı hissine, yemeklerden tat alamama gibi sebepleri ortaya çıkarır.

Ağız içi yaralarını önlemek için, Ağız ve diş sağlığına dikkat etmeli, sık sık dişler ve dil fırçalanmalı ve uzun süre aynı diş fırçasını kullanmamalıdır. Belli aralıklarla tuzlu yada karbonatlı su ile gargara yapmak yerinde olacaktır. Devamlı Ağız içi yaralarından ve aftlardan muzdarip olanlar çinko eksikliği tedavisi için doktora başvurmalıdır.

Ağız içi yaralarından ve aftlardan nasıl kurtulurum?

Ağız içi yaralardan kurtulmak için bitkisel ve doğal formüller şunlardır.

Dut Şurubu
Bir çubuğun ucuna pamuk dolayıp ağız içindeki yara ve aftlara Dut şurubu uygulanır. Uyguladıktan sonra bir süre bir şey içmemek daha faydalıdır. Ağız içi Yarasına iyi gelir

Nar ekşisi
Nar ekşisi de Ağız içi yaraları ve aft’ın üzerine sürülür. Hakiki nar ekşisi tercih edin.


Karanfil
Karanfil yağı ağız içi yaralarını hem tedavi eder hem de acıyı azaltır.

Maydanoz
Maydanoz çiğnemek ağız içi oluşan bakterileri yok ederek, yara ve aftları iyileştirir.



Limon
Limon suyu ile Gargara yapmak ağız yaralarını ve aftların tedavisinde yardımcıdır.

Sirke
Elma yada üzüm sirkesi Ağız içi yaraları ve aft için fayda verir. Uygulama sırasında canınız yanabilir.

Papatya
Papatya ve su ile elde edilen karışım gargara yapılır.

Soğan
Soğan suyu ile gargara yapılır.

Erik
Erik Suyu ile gargara yapılır

Fesleğen
Çiğ olarak yiyerek ve suyu hazırlanıp gargara yapılırsa ağız içi yara ve aftları tedavi eder.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

yanak içinde bi yara cıktı. galiba aft.beyazımsı sanki su damlası var gibi. cok acıyor ağrı yapıyor.gargara yapıyorum..ama ne zaman nasıl gecer bilmiyorum :(

Dâi dedi ki...

Bahsettiğinize göre pamucuk şeklinde aft dut şurubu ile o bölgeye uygulayan 1*2 günde geçmesi gerekir. Aksi durumda bir hekime danışmalısınız.

Adsız dedi ki...

bende de öyle bir yara çıktı ki inanın konuşmakta öyle zorlanıyorum ki.kesin çözüm hangisi acaba?

Adsız dedi ki...

kesin çözüm hangisi?

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Benim de ağzımda geçen hafta kocaman bir yara çıktı. hayatımda ilk kez ağzımdaki yara için doktora gittim. Stomatovis diye bir doğal bir ilaç verdi. Sürüyosunuz, 4 saat falan orayı hissizleştiriyor. Ertesi gün, yara bayağı bir küçüldü. Acısı azaldı. Bir daha sürdüm ertesi gün yara yok oldu. Herkese öneriyorum hayatımı kurtardı şu merhem.

Adsız dedi ki...

şimdi nar ekşisini deniycem :( vicdansız aft,git ben'den git.yakarız seni yakarızzzz.....

Adsız dedi ki...

ben bu aftlardan muzdaripim. sürekli çıkıyor
kaç defa hekime başvurdum fayda vermedi
doktorların bilmediği kesin çözümü olan varsa lütfen paylaşsın

Dâi dedi ki...

Sn EROL

Bu durumda stres sebebi ile ortaya çıktığını varsayıyoruz.

Sıkıntı ve Stres sebebi ile oluşabilen aftla en iyi çözüm Kendinizsiniz. Stresten uzaklaşmayı deneyin.

Adsız dedi ki...

dudagımın iç tarafında cıkmış yemek yiyemiyo hatta konuşamıyorum bela olmuş başıma

Dâi dedi ki...

Öneriler sonuç vermiyorsa bir tabibe danışmanızı öneririm

Adsız dedi ki...

bende stomatovis i denedim. Anında etkisini hissettim , akşam yatarken mutlaka sür dedi doktor, sabaha neredeyse yok olmuştu. biraz pahalı gibi ama değdi valla aldığıma. dolabımdan eksik etmiyorum artık.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar, ben de çok çekiyordum bu illetten, ama Oralmedic diye bir ilaç var, inanılmaz etkili, gerçekten ağrıyı anaında kesiyor

Adsız dedi ki...

nasıl bir yaradır 5 gündür geçmedi konuşamıyorum bile
Erkan

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaslar ben hamileyim ve agzimda aft cikti dogal bi cozum istyrm bana yardim edin ilac kullanamiyorm

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rating , 10 out of 10 based on 250 ratings