28 Haziran 2007 Perşembe

KUL HAKKI

Allah lafzı


Hazret-i Ömer vefâtından birkaç gün önce yakınlarını toplayıp sorar:
- Bende hanginizin hakkı var ise, söyleyin de ödeyeyim!..
Herkes şaşırır ve derler ki:
- Ne hakkımız olabilir ki?
Fakat Hazret-i Ömer’in kölesi olan Mugiyre, ortaya çıkarak cevap verir:
- Benim var efendim! Bir zaman hiçbir kabahatim yok iken, kulağımı çekmiştiniz.
- Haydi gel, sen de benim kulağımı çek!..
Orada bulunanlar itirazda bulunurlar. Fakat Hazret-i Ömer, derhal mâni olur:
- Gel!.. Gel!.. Çek kulağımı!..
Kulağını uzatır. Hazret-i Mugiyre, kulağını okşar gibi çekip bırakır.
O zaman merakla, Hazret-i Ömer sorar:
- Neden daha kuvvetli çekmezsin ey Mugiyre?
O da şöyle cevap verir:
- Korkuyorum ki, ben daha fazla çekersem, bu sefer de ben sana borçlu olurum!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rating , 10 out of 10 based on 250 ratings