12 Haziran 2009 Cuma

Menkıbe

ugur bocegı
Uğur Böceği
“Böcekten ibret aldı”



Ebü’l-Haccâc Aksûrî hazretleri, bir gün, “Ebû Ci’rân denilen bir böcekden çok ibret aldığını” söyledi.

Bunu işitenler,

-“Nasıl oldu?” dediler. Şöyle anlattı:

-“Bir kış gecesi uyuyamamıştım, uyanık dolaşıyordum. Baktığımda Ebû Ci’rân bir kandil üzerine çıkmak için

uğraşıyordu. Kandil çok kaygandı. Tırmanıyor, kayıyor, bir türlü çıkamıyordu. Fakat, çok azimli ve kararlı idi.

Tekrar tekrar tırmanmaktan yılmıyordu.Yedi yüz defâ tırmandı ve kayıp düştü, çıkamadı. Çıkamayacak,

hâlâ vaz geçmiyor dedim. Sonra, sabah namazını kılmak için gittim.

Namazdan sonra dönerken bir de baktım ki, tırmanmayı başarmış, kandilin yanında duruyordu.

Bu hâdiseden çok ibret aldım.”

Böylece, bir işte kararlı olmanın ve sebâtın, başarıya ulaştıracağını anlattı.
Kaynak : Evliyâlar Ansiklopedisi

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rating , 10 out of 10 based on 250 ratings